به یاد داشته باشید انسان های خوشبخت کسانی نیستند که بیشتر به دست آورده اند، بلکه آن هایی هستند که بیشتر به دیگران بخشیده اند. “اچ.جکسون براون"

  • /

    💟کلبــــــه دوسـتـــــی💟

  • /

    💟کلبــــــه دوسـتـــــی💟

  • /

    💟کلبــــــه دوسـتـــــی💟

  • /

    💟کلبــــــه دوسـتـــــی💟

  • /

    💟کلبــــــه دوسـتـــــی💟

بوی نیاز

یکی از بزرگان می‌گفت: ما یک گاریچی در محلمان بود، که نفت می برد و به او عمو نفتی می‌گفتند.


یک روز مرا دید و گفت: سلام. ببخشید خانه تان را گازکشی کرده اید!؟

گفتم: بله!


گفت: فهمیدم. چون سلام هایت تغییر کرده است!

من تعجب کردم، گفتم: یعنی چه!؟


گفت: قبل از اینکه خانه ات گازکشی شود، خوب مرا تحویل می‌گرفتی، حالم را می‌پرسیدی. 

همه اهل محل همین‌طور بودند. هرکس خانه اش گازکشی می‌شود، دیگر سلام علیک او تغییر می‌کند…


از آن لحظه، فهمیدم سی سال سلامم بوی نفت می‌داد. عوض این‌که بوی انسانیت و اخلاقیات بدهد!


سی سال او را با اخلاق خوب تحویل گرفتم. خیال می‌کردم اخلاقم خوب است. ولی حالا که خانه را گازکشی کردم ناخودآگاه فکر کردم نیازی نیست به او سلام کنم.


"یادمان باشد، سلاممان بوی نیاز ندهد!"

دسته بندی :
جملات ناب
برچسب ها :
بوی نیاز

دیدگاه ها [ ۱۰ ]

سلام مطلب جالب و قابل تاملی بود تشکر به این فکر می کردم که ماها هم که سلام می دیم اینجا سلام ما بوی اینو می دهد که طرف که از وبلاگش دیدن کردیم بیاد ازما هم دیدن کن
به نکته خوبی اشاره کردید الان اگه برای کسی قدمی بردارید برایت قدمی برمیدارد
عالی بود..
ممنون بابت نظرتون
واقعیتی تلخ 
سلام
مطلبتون زیبا و جالب بود و منو به فکر انداخت که چقدر از اعمالم خالص یا حتی عادی نبوده و بنا به مصلحت و سودی که برام داشته اون ها رو انجام دادم. خدا خودش کمکمون کنه آدم به معنای واقعی بشیم و خالص تر از این...! آمین!
امین
ممنون از نظرتون
دختری از جنس باد
هعی
:-(
:(((((
👑هــَمــٰزاٰدِ نــــیلـــگــونـــــ ...
ایـ جانممم چع تاسف باار:/

الان سلامی نمیدن کع بوی نیاز ندع!!هه

عااا وبت جالب بود دس خوش داری رفیق:)
🙏
چقدر تامل برانگیز. ممنونم.
تشکر بابت نظرتون
خیلی عالی بود، حرف دل بنده هم بود. دیدم یه عده از اینکارا می کنن.
فاطمه باغملکی
عالی بود🌼
ممنون ک دنبال کردید وبمو
شماهم دنبال شدید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">